marraskuu
    07/12/16

Espoon ylintä päätösvaltaa käyttää 75-jäseninen valtuusto, jonka jäsenet valitaan joka neljäs vuosi järjestettävillä vaaleilla.
    Valtuusto vastaa Espoon kaupungin toiminnasta ja taloudesta. Se asettaa pitkän aikavälin tavoitteet, tekee tärkeimmät päätökset ja määrittelee kaupungin tahdon. Se päättää vuosittaisen talousarvion ja sillä on kokonaisvastuu kaupungin toiminnasta ja taloudesta. Valtuusto valitsee joukostaan luottamushenkilöt muun muassa kaupunginhallitukseen ja lautakuntiin. Se voi luovuttaa päätösvaltaansa alemmille toimielimille.
    Kun jokin asia on valtuuston käsiteltävänä ja päätettävänä, se on kulkenut jo pitkän tien virkamiesten, lautakuntien ja kaupunginhallituksen läpi. Valtuustosalissa käydään kaikkien valtuutettujen yhteinen keskustelu.
    Valtuuston kokoukset ovat yleisölle avoimia. Ne pidetään Valtuustotalossa osoitteessa Espoonkatu 5. Kokouksia voi seurata myös netin kautta suorana lähetyksenä tai jälkeen päin tallenteena.

Lähetyksiä voit seurata täällä

12/12/16

Lähetyksiä voit seurata täällä

• Glögiä ja pipareita Espoontorilla