»
  • Siirtolaiskriisi – maahanmuuttokeskustelua Espoossa
    12/04/16

Espoonkatu 5, Espoo, Suomi

Miten siirtolaisvirrat saataisiin kuriin? Onko media ollut tasapuolinen siirtolaiskriisin käsittelyssä? Mitä vaikutuksia maahanmuutolla on Suomen julkiselle taloudelle? Minkälaisia etnisiä ristiriitoja maahanmuutto tuo Suomeen?

Suomen Perusta -ajatuspaja julkaisi marraskuussa ajankohtaiseen muuttoliikkeeseen liittyviä asioita käsittelevän kirjan Siirtolaiskriisi – puheenvuoroja muuttoliikkeen syistä ja seurauksista. Suomen Perusta -ajatuspaja järjestää yhdessä Espoon Perussuomalaisten kanssa kirjan teemoja käsittelevän keskustelutilaisuuden Espoon Valtuustotalon valtuustosalissa (Espoonkatu 5, Espoo) tiistaina 12.4. klo 18 – 20.

Aiheesta ovat alustamassa dosentti Arto Luukkanen, Suomen Perustan toiminnanjohtaja Simo Grönroos ja kansanedustaja Simon Elo.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy, tervetuloa!

Lisätietoja:

Simo Grönroos, Suomen Perusta -ajatuspaja

050 321 1755 / simo.gronroos(at)suomenperusta.fi

25/04/16

Espoon ylintä päätösvaltaa käyttää 75-jäseninen valtuusto, jonka jäsenet valitaan joka neljäs vuosi järjestettävillä vaaleilla.
    Valtuusto vastaa Espoon kaupungin toiminnasta ja taloudesta. Se asettaa pitkän aikavälin tavoitteet, tekee tärkeimmät päätökset ja määrittelee kaupungin tahdon. Se päättää vuosittaisen talousarvion ja sillä on kokonaisvastuu kaupungin toiminnasta ja taloudesta. Valtuusto valitsee joukostaan luottamushenkilöt muun muassa kaupunginhallitukseen ja lautakuntiin. Se voi luovuttaa päätösvaltaansa alemmille toimielimille.
    Kun jokin asia on valtuuston käsiteltävänä ja päätettävänä, se on kulkenut jo pitkän tien virkamiesten, lautakuntien ja kaupunginhallituksen läpi. Valtuustosalissa käydään kaikkien valtuutettujen yhteinen keskustelu.
    Valtuuston kokoukset ovat yleisölle avoimia. Ne pidetään Valtuustotalossa osoitteessa Espoonkatu 5. Kokouksia voi seurata myös netin kautta suorana lähetyksenä tai jälkeen päin tallenteena.

Lähetyksiä voit seurata täällä

• Kevätkokous
    26/04/16

Sääntömääräinen kevätkokous pidetään tiistaina 26.4. klo 18:00 Espoon Valtuustotalon valtuustosalissa. Kokouksessa käsitellään kaikki sääntömääräiset kevätkokousasiat. Kokouksen koollekutsujana on hallitus. Muistathan, että äänestysoikeus on vain puolueen jäsenmaksuvelvollisuuden suorittaneilla. Kokous päättyy viimeistään klo 21.

toukokuu