Kansanedustajat

Eduskuntavaaleissa 2015 Uudenmaan vaalipiiristä valittiin yhteensä seitsemän perussuomalaista kansanedustajaa. Heistä neljä oli espoolaista. Perussuomalaisilla on Espoossa yksi kansanedustaja.

juvonen_arja
Arja Juvonen

Arja Juvonen on syntynyt 1967 Kuopion maalaiskunnassa. Hän on toisen kauden kansanedustaja ja ennen kansanedustajan uraansa hän on toiminut hoitajana Helsingin kaupungilla sekä Vanhusten palvelutaloyhdistyksessä. Sosiaali- ja terveysvaliokunnassa hän toimi 2011-2013 ja lakivaliokunnassa 2013-2015 ja jälleen sosiaali- ja terveysvaliokunnassa 2015 lähtien. Juvosen lakialoite edellisellä eduskuntakaudella koskien lapsen törkeiden seksuaalirikosten vähimmäisrangaistusten nostamista sai poikkeuksellisesti 130 allekirjoittajaa, vaikka yleensä oppositiopuolueiden lakialoitteet eivät saa enemmistöä taakseen. Tällä kaudella näyttääkin siltä, että lakialoite menee vihdoin läpi. Juvonen on toiminut valtuutettuna vuodesta 2008 lähtien ja hän on aiemmin toiminut myös kaupunginhallituksessa 2013-2014.

Juvosen kotisivut: http://www.arjajuvonen.fi/
Sähköpostiosoite: arja.juvonen(ät)eduskunta.fi