Kaupunginvaltuutetut

Muodostamme kaupunginvaltuustossa Espoon Perussuomalaiset -nimisen valtuustoryhmän, johon kuuluu seitsemän valtuutettua ja seitsemän varavaltuutettua.

grönroos
Simo Grönroos on toisen kauden valtuutettu ja vastavalittu Perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtaja Espoossa. Hän sai vuoden 2012 vaaleissa 205 ääntä ja kevään 2017 vaaleissa roimasti enemmän – 523. Moni tietää hänet valtuuston maahanmuuttokriittisistä puheistaan. Hän toimii myös teknisen lautakunnan puheenjohtajana tälläkin kaudella.
simo.gronroos(at)gmail.com
soini_timo
Timo Soini on toiminut Espoon valtuustossa jo vuodesta 2001. Vuonna 2013 hän oli kaupunginvaltuuston puheenjohtaja. Aiemmin historiassa hän on toiminut myös kaupunginhallituksen jäsenenä. Vuonna 2017 hän keräsi 4087 ääntä.
timo.soini(at)formin.fi
juvonen_arja
Arja Juvonen on kolmannen kauden valtuutettu. Hän on myös aiemmin toiminut kaupunginhallituksessa ja muissa kaupungin luottamustehtävissä. Tällä hetkellä hän on ylikunnallisessa HUS:n valtuustossa varsinaisena jäsenenä. 2017 vaaleissa hän sai 576 ääntä.
arja.juvonen(at)eduskunta.fi
lahtinen
Teemu Lahtinen kuuluu myös kokeneempaan polveemme. Hänet valittiin ensimmäisen kerran valtuustoon 2008 ja vuonna 2012 hän uusi paikkansa 538:lla äänellä sekä vuonna 2017 474:llä äänellä. Aiemmin hän on toiminut kaupunginhallituksessa, valtuustoryhmän puheenjohtajana ja kaupunkisuunnittelulautakunnassa.
teemu.lahtinen(at)iki.fi
elo_simon
Simon Elo ponkaisi valtuustoon vuoden 2012 vaaleissa uutena valtuutettuna saaden 357 ääntä ja 2017 hän sai jytkypotin saaden 1092 ääntä.
simon.elo(at)eduskunta.fi
ruoho_veera
Veera Ruoho on valittu valtuustoon vuonna 2012 mukavalla 349 äänen potilla ja hän uusi paikkansa 2017 778:lla äänellä. Ruoho tunnetaan etenkin aktiivisesta otteestaan Ämmässuon alueella toimivien yritysten ympäristöhaittojen minimoimiseksi.
veera.ruoho(at)eduskunta.fi
kilpi
Jukka Kilpi valittiin niinikään valtuustoon vuonna 2012 ja hän sai 345 ääntä. Vuonna 2017 hän oli viimeinen valittu valtuutettumme 319:llä äänellä. Kilven aktiivisen otteen ansiosta Espoon Asuntojen minimiasuntotuotantomäärää per vuosi nostettiin viime vuonna sadalla asunnolla, kun hän toimi Espoon Asunnot Oy:n hallituksessa. Moni muistaakin hänet etenkin asumisasioiden puolestapuhujana.
jukka.kilpi(at)wippies.com
1. varavaltuutettu Henna Kajava (sit)
2. varavaltuutettu Suvi Karhu
3. varavaltuutettu Seppo Huhta