Espoon Perussuomalaiset yhteistyössä budjettisovussa Espoossa

Espoon Perussuomalaisten valtuustoryhmä on muutaman vuoden tauon jälkeen mukana Espoon valtuuston budjettisovussa. Ryhmä valmisteli yhdessä paikallisyhdistyksen jäsenistön kanssa harkittuja lisäys-, muutos- ja leikkausesityksiä, ja esityksemme budjettineuvotteluihin oli taloudeltaan täysin tasapainoissa. “Odotamme jatkossa muiltakin ryhmiltä vastaavaa tapaa, talouden suhteen on oltava vastuullisia ja esityksien tasapainossa”, toteaa Espoon valtuustoryhmän puheenjohtaja Teemu Lahtinen.

Valtuustoryhmä oli tyytyväinen erityisesti lasten, nuorten ja veteraanien palveluiden turvaamiseen, kotihoitajien kielivaatimukseen kotimaisten kielten osaamisesta sekä tulkkauspalveluiden tarpeen tarkistamiseen. “Toki lisätavoitteita tuleville vuosille jäi hampaankoloon, kuten katujen ja teiden kunnossapidon suhteen sekä monikulttuurisista palveluista ja poliittisten nuorisojärjestöjen tukien leikkaamiseen”, mainitsee Espoon Perussuomalaiset ry:n puheenjohtaja Suvi Karhu. Espoon kaupungin talous jatkaa huolestuttavaa suuntaansa niin kauan, kun verovaroja tuottavan väestön määrä on Espoossa laskemassa ja verovaroja käyttävän väestön määrä kasvaa kaupunginjohtajankin mukaan, sillä tämä uhkaa perus- ja hyvinvointipalveluiden tuottamiskykyä.

Facebooktwitter