TIEDOTE: Espoon Perussuomalaisten valtuustoryhmä vastustaa Lintuvaarantien katkaisua

Kaupunkisuunnittelukeskuksen virkamiehet esittävät, että Lintuvaarantien suora yhteys Turuntielle katkaistaan ja liikenne ohjattaisiin reittiä Ratsukatu-Vanha maantie-Portinvartijakatu. Esitystä on perusteltu korttelin 51133 rakentamisella.

Perussuomalaiset katsoo, että ehdotus on huono, eikä sitä tule toteuttaa. Lintuvaarantie on tärkein kokoojakatu Pohjois-Leppävaaran asukkaille ja siellä asioiville. Virkamiesesitys pidentää ajoneuvojen matkaa Turuntielle puolella kilometrillä sekä lisää yhteydelle ainakin kahdet liikennevalot, mikä on omiaan kasvattamaan ruuhkia sekä lisäämään pysähdyksiä ja liikkeellelähtöjä, jotka taas kuormittavat ympäristöä ja autoilijoiden jo entuudestaan kuritettua lompakkoa.

Tahallaan haitatettu yhteys kasvattaa liikennettä pohjoisemmassa Vallikadun, Pikkulinnunreitin ja Linnuntien yhteyksillä, joiden varsilla on paljon päiväkoteja ja pari koulua. Ehdotettu mutkainen yhteys kulkee paloasemien ja ammattikorkeakoulun välistä, mikä on omiaan aiheuttamaan merkittävää haittaa pelastustehtäviin lähteville yksiköille.

– Pelastustoimelle ei saa aiheuttaa sekuntiakaan ylimääräistä viivettä päättömillä liikenneratkaisuilla, vaatii valtuustoryhmän puheenjohtaja, leppävaaralainen Teemu Lahtinen.

– Tien katkaisu ja isomman yhtenäisen tontin muodostaminen tilalle palvelee ainoastaan gryndereitä, välittämättä tavallisen ihmisen arjesta ja arjen sujumisesta, muistuttaa kaupunkisuunnittelulautakunnan jäsen Suvi Karhu.

Esitettyä tunnelivaihtoehtoa perussuomalaiset pitävät kalliina, kaupunkiympäristöön sopimattomana ja se tulee kiertoreitin ohella hylätä.

Lisätietoja:

Teemu Lahtinen, teemu@teemulahtinen.fi, 04578742847