Tiedote: Helsingin Seudun Osuuspankin edustajiston vaalit

Helsingin Seudun Osuuspankin edustajiston vaalit ovat tulossa ja äänestysaika 6.11. – 19.11. Espoon Perussuomalaisten aktiivinen jäsen Ossi Haapalinna on ehdokkaana numerolla 16. Äänioikeutettuja ovat kaikki Helsingin Seudun Osuuspankin asiakasomistajat. Äänestäminen tapahtuu omilla verkkopankkitunnuksilla, tai tunnusten puuttuessa kotiin tulleiden ohjeiden mukaisesti.

Ehdokkaita vaaleihin on asettunut 119 ja vaaleissa valitaan kymmenen jäsentä edustajistoon ja toimikausi on neljä vuotta. Muistakin poliittista puolueista on ehdokkaita mukana. Edustajisto muun muassa hyväksyy osuuspankin tilinpäätöksen ja tekee merkittävimmät pankin toimintaa koskevat päätökset.

”Jos pääsen edustajistoon, tulen pankin linjanvedoissa suhtautumaan kriittisesti mm. sellaiseen asuntolainauspolitiikkaan, jolla tuetaan sijoittajien mahdollisuuksia ostaa asuntoja vuokrallepantaviksi esimerkiksi sellaisille maahanmuuttajille, joiden vuokran kustantaa suomalaiset veronmaksajat.”, toteaa Ossi Haapalinna omasta linjastaan.