Tiedote: Matinkylän uimahallia ei saa rampauttaa ankaksi

Espoon Perussuomalaiset on huolissaan tiedoista, jonka mukaan Matinkylän uusi uimahalli toteutetaan huomattavasti pienempänä. Hyppy-vesijuoksuallas on kokonaan jäämässä pois ja opetusaltaan kokoa ollaan typistämässä. Espoon Perussuomalaiset vaatii kaupunkia rakentamaan uimahallin alkuperäisten lupauksien mukaisesti laajemmalla palvelutasolla.

Matinkylä on erittäin merkittävä kaupunginosa ja väestöpohja alueella tulee vuosikymmenien aikana kasvamaan. Uimahallin sijainti metroaseman välittömässä läheisyydessä lisäksi kasvattaa potentiaalisten asiakkaiden lukumäärää huimasti. On häpeällistä, että matinkyläläisten pitkäaikainen toive on lässähtämässä pannukakuksi.”, jyrähtää Espoon Perussuomalaisten puheenjohtaja Maija Saimalahti.

Myös viereinen tuleva uusi koulu sekä tuleva vanhusten palvelutalo aivan uimahallin läheisyydessä vaatisi sitä, että uimahalli toteutuisi laajamittaisesti. Pelkästään Finnoon uusi kaupunginosa aivan Matinkylän viereen rakennettuna tuo palvelupiiriin yli 20 000 asukasta tulevaisuudessa. ”Espoolaisten tasavertainen kohtelu eri kaupunginosien välillä tulee olla ensisijaista Espoon päätöksenteossa.”, muistuttaa Jonna Löflund, kaupunginhallituksen tila- ja asuntojaoston jäsen.

Espoon Perussuomalaiset tulee jatkamaan työntekoaan kaupungin eri organisaatiotasoilla sen eteen, että uimahalli toteutuisi laajimmalla mahdollisella palvelutasolla.