Tiedote: Perussuomalaiset ei hyväksy kestämätöntä kehitystä

Espoon Perussuomalaisten valtuustoryhmä on päättänyt jättäytyä puoluekartellin ulkopuolelle 2019 budjettia koskien. Ryhmä ei voi hyväksyä kestävän kehityksen vastaista talousarviosopua. Kaupunginjohtajan budjettiesityksen mukaan rahankäyttö kasvaa 5 prosenttia samaan aikaan kun väestönkasvu on 1,6 prosenttia. ”Tämä on seurausta kestämättömästä väestönkasvusta, kun maahanmuuton seurauksena elätettävä väki kasvaa moninkertaisesti elättäjiin nähden.”, toteaa Espoon Perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtaja Teemu Lahtinen.

Espoo-tarinassa on linjattu, että ”Kehitämme Espoota sosiaalisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävästi.” Nykyinen linja rikkoo sekä sosiaalisen, ekologisen että taloudellisen kestävän kehityksen. Perussuomalaiset ei halua olla mukana syömässä tulevien sukupolvien hyvinvointia ja oikeutta vapauteen rauhassa. ”Olemme myös pettyneitä Espoo-lisän leikkaukseen, joka on ollut tärkeä kädenojennus espoolaisille lapsiperheille.”, tuhahtaa valtuutettu ja kansanedustaja Arja Juvonen. Myös pyöräilylle myönnetty 100 000 euron lisäpanostus ihmetyttää Perussuomalaisia. ”On todella kiero tilanne, että Espoon katuverkosto rapautuu hurjaa vauhtia, mutta rahaa riittää pyöräilyn edistämiseen kaupungissa, jossa oma auto on useimmille välttämätön.”, laukoo Suvi Karhu, Espoon Perussuomalaisten puheenjohtaja.